Komunikaty
Książnicowy Quest – terenowa gra edukacyjna w biblioteceKsiążnicowy Quest dostępny jest w godzinach otwarcia Książnicy Pomorskiej.
Start: Informatorium, I p.
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich i Książnica Pomorska im. Stanisława Staszica zapraszają na Książnicowy Quest.
Questing to „nauka przez zabawę”, podczas której w przystępny sposób można przekazać wiedzę
w myśl konfucjańskiej zasady: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi, zrobić a zrozumiem”.
Quest jest:
- rodzajem bezobsługowej gry terenowej polegającej na odkrywaniu dziedzictwa kulturowego miejsca i tworzeniu nieoznakowanych szlaków, którymi można wędrować kierując się informacjami zawartymi w wierszowanych wskazówkach;
- aktualnie popularną i uniwersalną formą twórczego spędzania wolnego czasu mającą na celu rozwijanie poczucia tożsamości z danym miejscem, okolicą czy regionem;
- przeznaczony dla wszystkich bez względu na wiek.
Zwieńczeniem każdego questu jest odnalezienie skarbu. Materialnego i symbolicznego. Postać materialna to skrzynia ze skarbem - pieczęcią będącą symbolem Questu oraz Księgą Gości. Symboliczny gdyż każdy uczestnik Questu wzbogaca swą wiedzę o danym miejscu.
Książnicowy Quest poprowadzi wszystkich zainteresowanych taką formą zabawy, prostą trasą biegnącą przez wszystkie budynki biblioteki, jej korytarzami, schodami w górę i w dół, przez czytelnie oraz miejsca znajdujące się w pobliżu Książnicy, a które są ściśle związane z historią Szczecina. W trakcie swojej wędrówki uczestnicy Questu będą rozwiązywać słowne zagadki pozwalające na ułożenie końcowego hasła. To hasło umożliwi im odnalezienie Skarbu.
Karta do samodzielnego wydruku dla zainteresowanych przejściem trasy Questu dostępna w załączniku.
Pliki:
Quest - typ: Plik PDF, waga: 8.05 MB | |
Regulamin - typ: Plik PDF, waga: 142.32 KB |